VarimPivo.cz - Domácí vaření piva, Homebrewing

Fórum pro všechny přátele zlatavého moku a vaření piva.
Právě je pát 20. dub 2018 15:14:27
Přispět na provoz fóra můžete libovolnou částkou na účet: 1165212014/3030

nebo přes PayPal

Vasepivo.cz Vyrobtesipivo.cz Mr-sladek.cz SvojePivo.sk Pivonaklic.cz

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 142 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: stř 25. lis 2015 14:12:10 
Offline

Registrován: pát 13. úno 2015 14:03:18
Příspěvky: 13
Bydliště: Blansko
Ahoj, používal jsem dvoukýblovou scezovačku, nyní manifold z nerez opletu. Přemýšlím o starších příspěvcích, kde se píše o nutnosti regulovat průtok při zcezování manifoldem. Je to opravdu tak? Přemýšlím takto:
Mám-li dvoukýbl, tak tam ano. Vyslazovací voda mlátem protíká a pokud proteče rychle, nemá čas rozpustit cukry z mláta a je slabá výtěžnost.
Pokud mám manifold, když odrmutuju, scedím všechno co jde. Potom doliju vyslazovací vodu, zamíchám a po čase 10 min(?) scedím tak rychle, jak to teče. Opakuju postup dle potřeby. V tomto případě nemá rychlost zcezování vliv na výsledek.

Jak to vidíte, mýlím se v něčem?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: ned 06. pro 2015 10:28:23 
Offline

Registrován: stř 19. srp 2015 8:51:42
Příspěvky: 62
Ahoj,

stavím manifold z měděných trubek, už jen vyřezat drážky.
Vrátím se ke konstrukci, jak se to tu probíralo. Zajímaly by mě zkušenosti s odstupem, jak byste to udělali teď.

- Prořezáváte drážky flexou 1 mm (ve skutečnosti je to asi víc)? Nebo je lepší do trubek vyvrtat dírky vrtačkou?
- Nemá někdo nějakou fintu jak odstranit otřepy uvnitř trubek po proříznutí?
- Skutečně je nutné to spájet, aby se to nerozpadlo?

Dík.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: ned 06. pro 2015 20:44:49 
Offline

Registrován: pon 31. bře 2014 14:53:34
Příspěvky: 10
Bydliště: Český ráj
Rámeček z měděných trubiček není potřeba pájet. Já jsem to jen sestavil a spoje jsem "zajistil" klepnutím důlčíkem. Drží to dobře. Protože zatím nemám v hrnci udělaný vypouštěcí ventil, tak mám na rámeček jen připevněnou hadičku a tou vedu sladinu přes okraj hrnce a pak dolů. Na konci hadičky mám kohout.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: ned 06. pro 2015 21:24:38 
Offline

Registrován: čtv 11. čer 2015 18:31:48
Příspěvky: 22
bubu píše:
Rámeček z měděných trubiček není potřeba pájet. Já jsem to jen sestavil a spoje jsem "zajistil" klepnutím důlčíkem. Drží to dobře. Protože zatím nemám v hrnci udělaný vypouštěcí ventil, tak mám na rámeček jen připevněnou hadičku a tou vedu sladinu přes okraj hrnce a pak dolů. Na konci hadičky mám kohout.



Nebo tam dej nejt a nech to bejt :P

bude to taky stačit, neb přisávání nebude na závadu (spíš naopak)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: ned 06. pro 2015 21:38:50 
Offline

Registrován: stř 19. srp 2015 8:51:42
Příspěvky: 62
Dík za odpovědi.
Ty trubky drží na such bez pájení spolu celkem pevně, zmátlo mě, že někdo tu psal, že se to v horké vodě rozpadne. Dám tam nějakoj šteft...
Zajímají mě spíš ty drážky, na dno používají otvory 2mm. Tady nevím, zda tu flexu, nebo vrtat a jaký průměr. Díval jsem se na zahraniční fóra a je to různé.
Co doporučíte?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: pon 25. dub 2016 14:40:53 
Offline

Registrován: stř 10. úno 2016 14:27:13
Příspěvky: 57
Ahoj,
přemýšlím o tomto "zlepšováku" a mám v plánu použít měděné trubky s kolínky (spájené cínovou pastou), ale chtěl bych se zeptat, jaký průměr měděné trubky byste doporučovali? Je to asi jedno.
Díky moc


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: ned 01. kvě 2016 11:30:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. úno 2016 20:41:21
Příspěvky: 63
Todáš píše:
Ahoj,
přemýšlím o tomto "zlepšováku" a mám v plánu použít měděné trubky s kolínky (spájené cínovou pastou), ale chtěl bych se zeptat, jaký průměr měděné trubky byste doporučovali? Je to asi jedno.
Díky moc


mam 15mm a v pohode...pajeno mekkou pajkou sn97cu3 a prislusnou pastou...hlavne ne pajku s olovem...
foto: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6337384074

_________________
www.fb.com/3nohejjelen

Black IPA 16°- 2.místo na Prague Homebrewing Competition 2017
Hefeweizen 13°- 1.místo na Degustační soutěži domácích výrobců piva ve Žďáru nad Sázavou 2016


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: pát 10. čer 2016 7:15:26 
Offline

Registrován: stř 10. úno 2016 14:27:13
Příspěvky: 57
No, nakonec jsem to ničím nepájel. Půjčil jsem si "svakávač" na měděné trubky. Bude nějaký rozdíl, když dírky vyvrtám a nebo proříznu flexou? Spíše bych se přikláněl na to vrtání (namáhavější, ale bojím se, že, když to vezmu flexou, tak budu muset zajet relativně hluboko a relativně "oslabím" tu trubku.Děkuji za názor


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: pát 10. čer 2016 8:00:28 
Offline

Registrován: pon 04. kvě 2015 7:51:29
Příspěvky: 142
Bydliště: Brno
Oslabení trubky se neboj, není takřka vůbec mechanicky namáhaná. Je pravda, že já jsem nedělal zářezy kolmo na trubku, ale pod úhlem cca 45° - jednak aby byly delší a tudíž měly při stejném počtu větší plochu, jednak kvůli zachování větší pevnosti. Ale dělal jsem to s vědomím, že je to spíše jen pro lepší pocit, praktický efekt asi bude docela zanedbatelný.

_________________
Pivo nechává narůstat masové partie člověka a silou a dobrotou této obilné šťávy dává i pěkné zbarvení v obličeji. Čistá voda naproti tomu člověka oslabuje, protože obsahuje vady a nemá velkou hodnotu.
Sv. Hildegarda z Bingenu (1098-1179)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manifold, zaoceánsky spôsob cedenia
PříspěvekNapsal: pát 10. čer 2016 8:07:22 
Offline

Registrován: stř 10. úno 2016 14:27:13
Příspěvky: 57
Problém je, že průměr není 15 mm, ale jen 10mm. Člověk, který nakupoval, koupil tento průměr.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 142 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Perka.cz - ruční výroba per na zakázku

Na provoz fóra přispěli: martin - www.mikropivovar-skrivanek.cz, Becherman, dapr, BUDDHA, El_, Bambus, DVL, mihal, pinkano - www.pivnirecenze.cz, Žižla, johnmirow, haffo, Bekr, Masakra, tadytomas, petr m, David Janda, Mgr.Ing. Tomáš Horák, Petr Najmon, Radek Šenfeld, Petr Železný, šemík, Dalibor Skala, Petr Broža, Tomáš Navrátil, Pook, Milan Vašák, BEL35, Nio2, miskin, Martin Hromádka, Grádyš, Jaroslav Dobias a Henry. Děkujeme.

Český překlad – phpBB.cz